2012-09-25 14:51Pressmeddelande

Pressinbjudan: Jan Björklund, Åsa Romson, Peter Norman m fl talar på Forska!Sverige-dagen

Imorgon, onsdagen den 26 september, håller Jan Björklund och Håkan Ekengren tal på Forska!Sverige-dagen om satsningarna på forskning och den kommande nationella innovationsstrategin.

En panel av ledande politiker diskuterar sen vad Sverige behöver göra för att kunna ta del av det värde som medicinsk forskning skapar för hälsa och välstånd, i ett läge där vi tappar position gentemot andra länder vad gäller forskningskvalité, företagande och användning av innovativa behandlingar i vården.

Efteråt är politikerna tillgängliga för att svara på frågor från media.

Anmälan

Media kan anmäla sig till Daniel Petersen på daniel.petersen@forskasverige.se, eller via mobil på 076 - 3100804

Medtag presslegitimation!

Tid och plats